Londýnský

Super Tunel

Příběh doposud největšího stavebního projektu v Evropě – vysoce rychlostní podzemní železnice, která spojuje městská centra s východními a západními periferiemi Londýna. 10 000 profesionálů razí tunely o celkové délce 42 km ve velmi krátkém čase, aniž by narušili fungování již existujícího metra a dalších způsobů dopravy. Sledovat animaci

Historie
londýnského
metra

1863

První linka metra na světě byla otevřena v Londýně – Metropolitan Railway. Spojovala sedm stanic:
Paddington, Edgware Road, Baker Street, Great Portland Street, Euston Square, King’s Cross St. Pancras a Farringdon.

1890

Byla otevřena první železniční linka s hlubokými základy – City a South London. Také byla první, kde se začaly používat elektrické lokomotivy.

1908

Všechny podzemní linky byly sloučeny pod jednu značku – UNDERGROUND, a brzy bylo vytvořeno i slavné logo londýnské podzemky

1911

V londýnském metru byl spuštěn první eskalátor. Předtím měla stanice jen výtah pro směr dolů.

1933

Vytvořeno bylo stylizované schéma metra, vytvořené projektantem Harry Beckem. Dnes snad každý velký městský železniční systém na světě používá podobné schéma.

1960

Začínají jezdit vlaky s automatickým řízením. S jejich pomocí se výlet londýnským metrem Underground stává bezpečnějším a rychlejším.

2010

Jsou nasazeny nové vozy metra série S. Jde o první vozy londýnské podzemky s klimatizací.

2012

Začíná doposud největší stavební projekt v Evropě – Londýnský Super Tunel